Hea taotleja, altpoolt leiad valiku EMKVF meetme määruse lühikokkuvõtetest (siiski on mõistlik tutvuda ka meetme määruse täistekstiga), väljavõtted projektitoetuse taotlemisega seotud seadustest ja seaduste täistekstidest. 

Meetmelehed (kirjeldavad lühidalt projektitoetuse taotlemise tingimusi ja määrusest tulenevaid piiranguid).

Tegevussuund 1: Vee-elusressursside väärindamine ja otseturustamine

Tegevussuund 2: Sadamate taristu parendamine ja pakutavate teenuste mitmekesistamine

Tegevussuund 3: Majandustegevuse mitmekesistamine

Tegevussuund 4: Looduskeskkonna tingimuste parendamine

Tegevussuund 5: Kalandus- ja merendustraditsioonide edendamine

Tegevussuund 6: Kalurite teadmiste ja oskuste edendamine

 

Siit leiad Tegevussuuna 3 Majandustegevuse mitmekesistamise tegevussuuna alla kvalifitseeruvad kalurid

Juhend e-PRIAs projektitoetuse taotluse täitmiseks

Näidis finantsanalüüsi seletuskirja koostamiseks

 

Ostumenetlus

Ostumenetlusele ei kohaldu riigihangete seadus, kuid järgida tuleb riigihangete seaduse üldpõhimõtteid, ehk

1) tuleb tegutseda läbipaistvalt, kontrollitavalt ja proportsionaalselt;

2) kõiki pakkujaid tuleb kohelda võrdselt ja jälgida, et kõik isikutele seatavad piirangud ja kriteeriumid oleksid eesmärgi suhtes proportsionaalsed, asjakohased ja põhjendatud;

3) tuleb tagada konkurentsi efektiivne ärakasutamine;

4) tuleb vältida konkurentsi kahjustavat huvide konflikti;

5) tuleb kasutada rahalisi vahendeid säästlikult ja otstarbekalt, sõlmides lepingu parima võimaliku hinna ja kvaliteedi suhte alusel ning viia menetlus läbi mõistliku aja jooksul.

Konkurentsi efektiivne ärakasutamine, isikute võrdne kohtlemine ja läbipaistvus on primaarsed eesmärgid. Säästliku praktika all tuleb mõista lepingu sõlmimist parima võimaliku hinna ja kvaliteedi suhte alusel.

 

Ostumenetluses:

  • tuua välja võimalikult täpne tehniline kirjeldus reaalse vajaduse täitmiseks
  • nimetada lepingu muutmise võimalikud tingimused, et selle vajadusel ei peaks uuesti ostumenetlust või hanget korraldama
  • ehitustööde puhul tuleb tähtaegade juures arvestada ka aastaaegadega
  • nimetada dokumendid, mis pakkuja peab esitama

 

Millist ostumenetlust tuleb korraldada?

Määruse § 31 ja § 32, sätestavad nõude toetatava tegevuse raames tellitava töö või teenuse või soetatava vara mõistliku maksumuse väljaselgitamiseks korraldama ostumenetlus.

Arvestada võiks, et mõistlik maksumus ei tähenda seda, et peaks taotlema võimalikult madala hinnaga lepingu sõlmimist, kui just vastavat kriteeriumit ei ole tingimustes välja toodud. Arvestada tuleb hinna ja kvaliteedi suhet.

Kui kavandatav töö või teenuse või soetatava vara hankimise maksumus ületab käibemaksuta 5000 eurot, tuleb võtta vähemalt kolm võrreldavat hinnapakkumust.

Hinnapakkumuse saamiseks peab toetuse taotleja esitama ettevõtjale pakkumiskutse, kus on kirjeldatud millist tööd, teenust või vara soovitakse. Pakkumiskutsed, mis konkureerivatele ettevõtjatele esitatakse peavad olema identsed ning pakkumiskutsete esitamine peab olema tõendatud, näiteks: pakkumiskutsele on lisatud e-kiri, millega kutse on saadetud. Ka saadud pakkumused peavad olema võrreldavad ja vastama pakkumiskutses kirjeldatud tööle, teenusele või kaubale. Saadud pakkumused peavad olema tõendatud, näiteks: hinnapakkumused on allkirjastatud (digitaalse või käsiallkirjaga), või on pakkumusele lisatud pakkumuse saamist tõendav dokument, näiteks: koopia e-kirjast, millega hinnapakkumus saadi, või mõni muu dokument, mis tõendab pakkumuse saamist.

 

Kui kavandatava töö või teenus või soetatava vara maksumus käibemaksuta jääb alla 5000 euro, ei ole võrreldavate hinnapakkumiste võtmine kohustuslik ja piisab hinnakalkulatsiooni esitamisest.

Hinnakalkulatsioonis tuleb selgelt tõendada, millisel teel töö, teenuse või kauba hind saadi. Tõendiks võib olla näiteks hinnapakkumus, e-poe väljavõte, eksperthinnang, hinnakiri, informatsioon teenust või kaupa pakkuva ettevõtte koduleheküljelt. Lisatud informatsioon peab olema kontrollitav ja taasesitatav.

Toetuse taotleja võib küsida alla kolme hinnapakkumuse, kui kolme hinnapakkumuse küsimine ei ole objektiivselt võimalik. Näiteks kui tegevuseks on osalemine messil ja messi pinda on võimalik rentida ainult ühelt ettevõttelt, kes on messi korraldaja, siis sellisel juhul on alla kolme pakkumuse küsimine igati põhjendatud.

 

Kui kavandatava töö või teenus või soetatava vara maksumus ilma käibemaksuta on 60 000 eurot või sellest suurem tuleb ostumenetlus läbi viia elektrooniliselt riigihangete registris olenemata sellest, et toetuse taotleja ei ole hanke kohuslane riigihangete seaduse mõistes. Hanke läbiviimiseks kasutab toetuse taotleja menetlusliiki „toetuse saaja ost“ ja hankija alaliiki „toetuse saaja, kes ei ole hankija riigihangete seaduse tähenduses“.

NB! Hanke võib läbi viia ka peale PRIA toetusotsuse saamist, sellisel juhul esitab toetuse saaja toetatava tegevuse eelarve ehk prognoosi. Prognoosis esitatakse andmed toetatava tegevuse kogumaksumuse ja abikõlblike kulude kohta, mis peavad olema põhjendatud ja üksikasjalikult kirjeldatud, tuginema tegelikele asjaoludele ning olema vajaduse korral tõendatavad.

 

Ostumenetluse korraldamine riigihangete registris peab vastama järgmistele nõuetele:

1) ostumenetluse väljakuulutamisel avaldatakse riigihangete registris ostuteade, millest nähtub tellitava töö või teenuse või soetatava vara kirjeldus, tehnilised andmed, majanduslikult soodsaima hinnapakkumuse väljaselgitamiseks hinnapakkumuste hindamise kriteeriumid ja hinnapakkumuste esitamise tähtpäev;

2) hinnapakkumuste esitamise tähtaeg on vähemalt 15 kalendripäeva;

3) teade ostumenetluse kohta on avalik;

4) ostumenetlusega seotud teabevahetus ostumenetluse korraldaja ja pakkuja vahel, sealhulgas ostuteatele ja sellega seotud dokumentidele juurdepääsu võimaldamine ning hinnapakkumuste ja selgituste esitamine, toimub riigihangete registris;

5) hinnapakkumused võetakse vastu ja avatakse riigihangete registris;

6) punktis 1 nimetatud tingimusi ei tohi muuta pärast hinnapakkumuste esitamise tähtaega ning parima hinnapakkumuse valimisel ei tohi neist kõrvale kalduda;

7) PRIA esindajale lisatakse riigihangete registrisse vaatleja roll.

 

Ostumenetluste puhul ei või võrdlevate hinnapakkumiste küsimise nõude eiramiseks jaotada osadeks toetatava tegevuse raames tellitavat tööd või teenust või soetatavat vara, mis on funktsionaalselt koos toimiv või vajalik sama eesmärgi saavutamiseks. Taotleja võib jaotada toetatava tegevuse raames tellitava töö või teenuse või soetatava vara osadeks, kui see on objektiivsetel põhjustel õigustatud.

 

Ehitustööde puhul peab hinnapakkumus sisaldama ka ehitise kohta järgmiseid andmeid (vormi leiad alajaotusest “Taotlusvormid ja nõutavad dokumendid”):

1) ehitise nimetus;

2) ehitise ehitisregistri kood;

3) selle katastriüksuse katastritunnus, millel ehitis paikneb või millele kavandatakse ehitis ehitada;

4) ehitise üldkulud ja vastava kululiigi olemasolu korral ehitise või välisrajatise kulu, aluse- ja vundamendikulu, kandetarindite kulu, fassaadielementide kulu, katusekulu, ruumitarindite kulu, pinnakatte kulu, tehnosüsteemi kulu, ehitusplatsi korralduskulu ja ehitusplatsi üldkulu;

5) hinnapakkuja majandustegevuse registreerimise number.

 

Kui projektitoetuse taotleja on hankija riigihangete seaduse § 5 tähenduses, peab hanke korraldamisel järgima riigihangete seadust. Kui taotleja korraldab riigihanke pärast taotluse esitamist, teeb ta enne taotluse esitamist turu-uuringu riigihangete seaduse kohaselt.

 

Juhendmaterjal riigihangete registris ostumenetluse läbiviimiseks

Kalapüügiseadus avaneb SIIT

Konkurentsiseadus avaneb SIIT

Äriseadustik avaneb SIIT

Tulumaksuseadus avaneb SIIT

Keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seadus avaneb SIIT

Liiklusseadus avaneb SIIT

Meresõiduohutuse seadus avaneb SIIT

Toiduseadus avaneb SIIT

Söödaseadus avaneb SIIT

Käibemaksuseadus avaneb SIIT

Ehitusseadustik avaneb SIIT

Riigihangete seadus avaneb SIIT

Sadamaseadus avaneb SIIT

EL määrus 508-2014 avaneb SIIT

Haldusmenetluse seadus avaneb SIIT

Hea taotleja

Taotlusi saab esitada ainult läbi PRIA e-keskkonna mis avaneb SIIT. Taotlust võid koostada ka e-keskkonnas, kuid soovitan eelnevad tekstid varem valmis teha sest e-keskkonnas on tekste koostada ebamugav.

 

Juhend projektitoetuste taotluste esitamiseks e-PRIAs

 

Taotluse koostamisel võiksid juhinduda järgmistest prinsiipidest.

1. Kirjuta seda mida sa mõtled ja tee seda korrektses eesti keeles.

2. Ära upu “sõnapitsi” ja eurokantseliiti, reeglina ei ole ilukõnest midagi kasu.

3. Väljenda enda mõtteid nii pikalt kui vajalik ja nii täpselt kui võimalik.

4. Ära leiuta kunstlikke seoseid, reeglina ei ole need usutavad.

Alati võid konsultatsioonideks pöörduda ühingusse.

 

 

Personaalseks nõustamiseks võid pöörduda alati ühingusse e-posti aadressil info@lrs.ee või telefonil 5301 9815. Taotluste nõustamine toimub igal tööpäeval kell 9.00 – 17.00 eelkokkuleppel. Konsultatsioonid on tasuta.

Kui soovid lasta oma taotlust üle vaadata või asja üle aru pidada, siis oleks mõistlik dokumendid varem e-posti teel ette saata.

Meeles tasub pidada

Taotluses peaks erinevates lõikudes olema mõtestatud tekst, mida ühes või teises lõigus kirjeldada.

Palun ära eelda, et ühingu töötaja koostab sinu eest taotluse.

Pea meeles, et ise koostatud taotlus on kõige parem taotlus. Kui asjasse süveneda, ei ole see sugugi keeruline.

Mõistlik on kui sa ei jäta taotluse kirjutamist viimasele minutile. Praktika näitab, et viimasel minutil esitatud taotlused jäävad paremusjärjestuses tahapoole, sest nende läbimõeldus pole suurem asi.

Ühingu tegevjuht ei osuta tasulist teenust rannakalanduse meetme Läänemaa taotluste koostamisel.

Ürituste kalender
E
T
K
N
R
L
P
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Praegune kuupäeva
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05